angelsofdeath Index du Forum

angelsofdeath Index du ForumFAQRechercherS’enregistrerConnexion

A propos des échanges MP et services Crafts entre membres.

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    angelsofdeath Index du Forum -> L´Auberge -> Suggestions
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Gaald

MessagePosté le: Jeu 6 Mai - 02:16 (2010)    Sujet du message: A propos des échanges MP et services Crafts entre membres. Répondre en citant

J'aimerais par ce topic ouvrir une réflexion collective pour améliorer les échanges de Matières Premières et de Services de Crafts au sein de la gulde.

1) Peut être pourrais-t'on commencer par créer une section dans le forum pour poster tout ce qui concerne le craft ?

On pourrais y déplacer le post concernant l'utilisation collective de Gatherer de Pleure (ou Melancolie.) ainsi que celui que j'ai fait qui donne un lien vers le powerleveling des différentes professions.

2) concernant Qui peut Crafter Quoi je viens de trouver cet addon  que j'aimerais bien tester...

il s'appelle Guild Craft et permet, à ceux possèdant ce dernier dans la même guilde, de savoir qui craft quoi.. Qu'en pensez vous ?

http://www.wowaddons-fr.com/page-addons_details-32-165.html

3) Pensez-vous que la mise au point de règles pour les échanges de Matieres Premieres (MP) et de Services de crafts au sein de la guilde, serait souhaitable?

A vos plumes!

Publicité

MessagePosté le: Jeu 6 Mai - 02:16 (2010)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Gaald

MessagePosté le: Jeu 6 Mai - 03:43 (2010)    Sujet du message: copier coller du descriptif anglais Répondre en citant

Guild Craft shows you what people in the guild can craft. Provided they have the addon or you have "imported" their profession. Use /gcb to show the browser or left click on the launcher provided by your LDB-Display of choice. Options can be found by right clicking the Launcher or using the slash command "/guildcraft" This addon is not intended to replace searching on wowhead or thottbot to find what you want. This is intended to show you what people can make once you found what you want. Features Main Browser
The Main Browser shows by profession, with the listing off to the left hand side. All Bind on Pick up items are automatically filtered out. The Main area shows you who can craft the item, as well as displays the information about the item. The information displayed is in fact the enchant tooltip ( or Crafting Tooltip as if you had linked the item to someone from the tradeskill window). Also shows if they are online / off line or not in your current guild. You can shift Click the "Refresh" button to rebuild the cache. The Browser is Load on Demand and is a separate addon that comes packaged with Guild Craft. Browser Shows when Left Clicking on the launcher
A note about the search function
The search function also looks at the item's tooltip. For example, searching for "red agi" for jewel crafting will show any gem that fits a red slot that has agi on it. Searching "agi 60" in enchanting will show all enchants that do agi and where introduced in wrath. The search function is a multi-word explicit match method. Many have requested a filter / search by ItemQuality, this should now be possible though enabling Colorblind mode in the Default UI (Interface->Display). Alternate Implementation is not planned.
Database Care Alternate UpdateIn the options section you can pull other people's links or push yours to them.PurgeYou can select a player to be removed from the database, however if that person is still in your guild they will auto update. This is not a blacklist feature. Extras
  • Wowace Forum Thread
  • LDB Feed for quick access to the browser and options window as well as an extended tooltip showing an overview of what tradeskill data you have and from who.
Looking for Translators
If you would like to contribute to the translations for the addon please visit Guild Craft Localizations to contribute
Bug Reports and Errors
Please Report All bugs on the Curseforge Ticket Tracker. I do watch the tracker, please provide full information on the ticket.
Known Bugs
Immediately following a patch tradeskill data must be regenerated. There is a chance that not all links will work properly and that some will be removed regardless of updating. Try resting your TradeLink cache via slash command " /resetltldata ". This will wipe all your cached tradeskill data from the SavedVariables and force the addon to regenerate them after the UI is done reloading as this also reloads your UI in the same step. This pulls the data fresh and fast/properly from the client's local cache.
Also after patches it may be needed to purge a player's data out or in some cases reset the entire database. This can be done from the options menu under Datbase section.
Features Not Available
  • Filtering Based on Expansion Level.
  • Filtering / Searching by Required level plus.
  • Filtering / Searching based on anything not found on the crafting tooltip. Includes Level / ItemLevel ranges, Crafting Category.

These features are specifically declined as it would require a pre-built database of what recipes belong where. Also, this addon isn't a replacement for searching WoWHead.

Pleure
Administrateur

MessagePosté le: Jeu 6 Mai - 14:24 (2010)    Sujet du message: A propos des échanges MP et services Crafts entre membres. Répondre en citant

Bonjour,

En effet cet addon a l'air très intéressant, mais il le serait surtout si beaucoup d'entre nous l'installe.
Je l'essairai dès aujourd'hui pour voir a quoi il ressemble je ne manquerai pas de vous faire par de mes impressions.

A propos de Gatherer, j'en profite puisque tu en parles, il serait appréciable de partager davantage vos BDD avec moi (que je redistribuerai a chacun donc). Actuellement on m'en parle jamais. Pourtant avoir une grande quantité de filons/herbes sur sa carte c'est bien pratique non ?

Pour ce qui est de la création d'une section sur le forum, si plusieurs d'entre vous pense que ca peut etre utile, pourquoi pas. On pourrait par exemple indiquer qu'on recherche actuellement mass etoffe ou autre afin que les membres qui en trouvent nous les fasse parvenir par courrier ou encore y referencer tout les métiers, qui est compétent et a quel niveau...

Merci cette suggestion Gaald.

Melancolie - Paladin Elfe de Sang - 80 - TANK

Ex-Officier de la guilde.

Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: Aujourd’hui à 22:12 (2018)    Sujet du message: A propos des échanges MP et services Crafts entre membres.

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    angelsofdeath Index du Forum -> L´Auberge -> Suggestions Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Template lost-kingdom_Tolede created by larme d'ange